Nauczyciel konsultant | Zakres tematyczny konsultacji | |
Analiza i wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego; reforma programowa; dydaktyka matematyki; awans zawodowy; pomiar dydaktyczny; organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Edukacja medialna w szkole; metodyczne doskonalenie i wspieranie nauczycieli języka polskiego; nowy egzamin maturalny z języka polskiego; przygotowanie ucznia i nauczyciela do nowej matury; redakcja materiałów do publikacji; publikacja materiałów metodycznych. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Bezpieczeństwo w szkole, odpowiedzialność prawna; doradztwo edukacyjno - zawodowe; wychowanie do życia w rodzinie; edukacja dla bezpieczeństwa; edukacja etyczna, filozoficzna, patriotyczna, międzykulturowa, prawna, regionalna i turystyczna; kompetencje kadry zarządzającej i nauczycieli; coaching, mentoring, tutoring; mediacje, mediacje rówieśnicze; pomoc psychologiczno-pedagogiczna; kompetencje kluczowe; dostosowywanie wymagań; diagnozowanie potrzeb ucznia; profilaktyka i wychowanie; promocja zdrowia; sytuacje kryzysowe, zarządzanie kryzysem; uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; edukacja włączająca; praca z uczniem zdolnym; współpraca z rodzicami i środowiskiem; wizerunek i promocja placówki; wystąpienia publiczne; emisja głosu; wypalenie zawodowe; wspomaganie szkoły i placówki, zarządzanie kryzysem, sytuacje trudne i kryzysowe. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Praktyczne wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji; multimedia w szkole; e-learning, blended learning w edukacji; wykorzystanie platformy Moodle na potrzeby szkoły; programowanie i robotyka w szkole; zagrożenia wynikające z wykorzystywania komputera, uzależnienie od komputera i Internetu; bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie; bezpieczeństwo szkolnej sieci informatycznej; cyfrowa demencja dzieci i młodzieży; cyberprzemoc i mowa nienawiści; cyfrowi rodzice; sztuka motywacji ucznia; koordynacja kolejnych edycji projektu Akademia Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (2005-2020). |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Strategie uczenia się; koncepcja pracy szkoły; techniki uczenia się; aktywizujące metody nauczania; kształcenie kompetencji kluczowych; techniki wspierające koncentrację; techniki wspierające kreatywność. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Pisanie tekstów własnych - przygotowanie artykułów naukowych, metodycznych, recenzji, sprawozdań; metodologia badań pedagogicznych; wczesnoszkolna edukacja matematyczna. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Podstawa programowa z plastyki, wiedza o kulturze; animacja wolnego czasu; metoda KLANZY w dydaktyce i wychowaniu; taniec w pracy z uczniem; krytyczne myślenie w pracy nauczyciela; szkolny program wychowawczo – profilaktyczny; macierz SWOT/ TOWS, profil szkoły, diagnoza szkoły – wsparcie szkoły w przygotowaniu rocznego planu wspomagania (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego). |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Prawo oświatowe, stosowanie prawa w procesie zarządzania szkołą/placówką; nadzór pedagogiczny, sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły, dokumentacja wewnątrzszkolna; akty prawa wewnętrznego, stosowanie aktów prawa wewnętrznego w praktyce, konstruowanie aktów prawa wewnętrznego (statut, zarządzenia); ewaluacja w oświacie: konstruowanie narzędzi, wykorzystanie wyników ewaluacji w zarządzaniu szkołą; awans zawodowy nauczyciela; monitorowanie podstawy programowej; programy współpracy międzynarodowej Erasmus+; ocena pracy nauczyciela, zasady oceniania nauczycieli w świetle obowiązujących przepisów; program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Nauczanie historii i wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej w oparciu o nową podstawę programową; metodyka nauczania historii i wos; wybór podręcznika i programu nauczania do szkoły podstawowej – funkcje podręcznika w procesie edukacyjnym, motywowanie ucznia do nauki, metody i techniki pracy z uczniem, praca z uczniem zdolnym; autorytet nauczyciela w procesie edukacji. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole; bezpieczeństwo w szkole; pierwsza pomoc; edukacja etyczna, filozoficzna; turystyka i krajoznawstwo; wychowanie patriotyczne; warsztat pracy nauczyciela historii. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | |
Organizacja nauczania religii w szkole; nadzór katechetyczny; formacja nauczycieli religii; techniki uczenia się; wartości i kompetencje moralne nauczyciela; dydaktyka i metodyka lekcji religii. |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | |
Roman Zych |
Istota i cele innowacji pedagogicznych, przygotowanie kompletnej dokumentacji z zakresu innowacji pedagogicznych; rola dyrektora we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w szkole; metody aktywizujące w procesie nauczania - uczenia się; pomoc w promocji placówek oświatowych, budowanie wizerunku instytucji oświatowych; specyfika wymagań państwa wobec przedszkoli i szkół, zapoznanie z metodami działań przy pracach nad ewaluacją wewnętrzną; przyczyny problemów z dyscypliną w klasie, zachowania naruszające dyscyplinę; przygotowanie mediacji, rola mediatora szkolnego i rówieśniczego, dokumentacja postępowania mediacyjnego; przykłady mobbingu wobec nauczycieli w szkołach, regulacje prawne i skonkretyzowane przejawy zachowań mobbingowych; edukacyjny wymiar regionalizmu, warsztat pracy regionalisty; istota przekazu medialnego; jak w skuteczny sposób zainteresować media?, przekaz medialny a promocja szkoły, dyrektor i rola rzecznika prasowego szkoły, kontakty z mediami w sytuacjach kryzysowych; profesjonalizacja obsługi medialnej; kompetencje kluczowe i innowacje w podnoszeniu jakości pracy nauczyciela i szkoły; metody aktywizujące w pracy nauczyciela i uczniów; typologia subkultur młodzieżowych, podkultury młodzieżowe - szanse i zagrożenie, patostreaming i zachowania autodestruktywne; psychologiczne i społeczne wyzwania wobec współczesnych nauczycieli; autoprezentacja i wystąpienia publiczne pracowników szkół i placówek oświatowych (wywiadówki, pedagogizacja rodziców itp.). |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Stanisław Kusiak | Podstawa programowa z języka polskiego; wybrane aspekty neurodydaktyki; edukacja czytelnicza; wychowanie do wartości i odpowiedzialności; działania związane z Rokiem dla Niepodległej, wychowaniem patriotycznym; problematyka absencji uczniów. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Dariusz Zięba | Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego (język polski); doradztwo metodyczne. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Barbara Cebula | Komunikacja interpersonalna, stres, wypalenie zawodowe, sytuacje kryzysowe; budowanie zespołu klasowego; współpraca z rodzicami; potrzeby rozwojowe uczniów (w tym ze SPE); pomoc psychologiczno-pedagogiczna; edukacja włączająca. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Barbara Perenc | Realizacja nowej podstawy programowej w szkole podstawowej; ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego; metody motywujące na lekcjach języka polskiego; ocenianie kształtujące; coaching; mobbing; cyberprzemoc; neurodydaktyka; odpowiedzialność prawna nauczyciela. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Iwona Olszówka | Doskonalenie oraz wspieranie nauczycieli języka angielskiego; egzamin ósmoklasisty oraz egzamin maturalny z języka angielskiego; metodyka nauczania j. angielskiego; innowacyjne metody oraz techniki w nauczaniu języka angielskiego. | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |